Warning: Undefined array key "HTTPS" in /var/www/kostumeguiden.dk/kokkenkob.dk/wp-config.php on line 21
Kommentarer til: Gode erfaringer? http://kokkenkob.dwww.kokkenkob.dk/erfaringer/gode-erfaringer/ En verden af muligheder Tue, 24 Mar 2009 12:15:00 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.9.4 Af: Bjarne J. http://kokkenkob.dwww.kokkenkob.dk/erfaringer/gode-erfaringer/#comment-627 Tue, 24 Mar 2009 12:15:00 +0000 https://kokkenkob.pt.tinx.dk/erfaringer/gode-erfaringer/#comment-627 Er i princippet enig med spørgsmålstilleren ( JJ ). Men man skal også huske på, at der går sjældent røg af en brand, uden der har været ild. Jeg har selv mærket på egen krop hvor frustrerende det kan være, gang på gang at løbe panden i mod en mur. Et langt stykke af vejen er det køkkenbutikken der har fat i den lange ende. Det er jo dem der afgør, hvad de vil acceptere af kundernes krav til det leverede.

Så ved jeg godt at man som kunde bare kan holde penge tilbage, men det får jo også en ende, idet de fleste vælger at betale når inkasso sagen truer. Selvom man i sidste ende vælger at bringe sagen for køkkenankenævnet er skaden jo sådan set sket. Skulle det ske at man får medhold i sin klage, vil man jo ikke bare kunne slette forløbet af sagen, med de pinsler og frustrationer man har været igennem.

Derfor synes jeg da at alle bidrag såvel positive som negative er relevante. De er jo hver især udtryk for, at et køkkenkøb er en kompleks størrelse, som ikke altid kører efter en snor.

]]>
Af: Preben Kjær http://kokkenkob.dwww.kokkenkob.dk/erfaringer/gode-erfaringer/#comment-626 Wed, 18 Mar 2009 09:39:00 +0000 https://kokkenkob.pt.tinx.dk/erfaringer/gode-erfaringer/#comment-626 Tror da såmen jeg kan henvise til de første 100…

Det jeg mener du skal være obs på er, at undgå unge smarte provisionsaflønnede sælgere som burde sælge telefonbogsabbonnementer i stedet for køkkener.

Det er supervigtigt, mener jeg, at lave en slavisk gennemgang af hvert enkelt element i udstillingen, hos den leverandør du vælger at lægge din handel, samt at få alle detaljer omkring tidsplaner, betalinger mv. gennemgået nøje….så kan det næppe gå galt….og alligevel, idet der ,i et køkkenkøb, er mange led som kan fejle – her tænkes forhandler, ordrekontor hos producent, fabrikationen, fragtturen, montøren…hmm, og ja, det går galt ind imellem, men hvor fårene så skilles fra bukkene ligger i måden hvorpå sagerne bliver fulgt op på og taget vare om….

Jeg ville som udgangspunkt forhøre mig blandt venner og bekendte der har fået nyt inventar og trække på deres oplevelser og erfarringer.

Tror ikke man entydigt kan sige at et mærke er bedre til at se sig fri for ‘fejl’ end andre – det er grundliggende min opfattelse at det er sælgeren/konsulenten der gør forskellen i hvorvidt det nye køkken bliver indfrielsen af drømmen eller af mareridtet……og husk så lige på den nye renoverings-tilskuds-ordning der skydes igang på fredag – det kan I da lige så godt benytte jer af.

Med venlig hilsen
http://www.evald-puggaard.dk

Preben Kjær

]]>